Bilindiği üzere Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 22.12.2017 tarihinde “İşyeri Hekimliklerinde E-Reçete Uygulaması” başlıklı duyuru ile İşyeri hekimleri için “Sgk Kurumsal Hekim Şifreli” ve “Güvenlikli Elektronik İmzalı” e-reçete uygulamasına 02.01.2018 tarihinden itibaren zorunlu olarak geçilecek olup bu tarihten itibaren manuel reçete girişine “Sistem çalışmadığı için e-reçete düzenlenememiştir.” ibaresi bulunan ve reçeteyi yazan hekim tarafından imzalanan reçetelerde izin verilebileceği; ancak Güvenlikli elektronik imzasını temin edemeyen İşyeri hekimlerinin de olabileceği ve bu nedenle de hasta mağduriyeti de oluşmaması için 01.03.2018 tarihine kadar “Sgk Kurumsal Hekim Şifresi” ile yazılan e-reçete'ler kabul edilebileceğibildirilmişti.
Birliğimiz ve Sosyal Güvenlik Kurumu arasında imzalanan Protokolün “3.3. Reçete iadesi” başlığı altında yer alan “3.3.1. Reçete üzerinde” maddesinin 14. fıkrasında “Manuel reçetelerde e-reçete düzenlenememe gerekçesinin bulunmaması,” hükmü yer almaktadır.
Bu hüküm çerçevesinde 02.01.2018 tarihi itibariyle manuel olarak düzenlenen işyeri hekim reçetelerinde “Sistem çalışmadığı için e-reçete düzenlenememiştir.” ibaresi ve hekim kaşe imzası bulunmaması reçeteiade gerekçeleri arasında yer almaktadır.
Süreç içerisinde olası mağduriyetlerin yaşanmaması adına tüm meslektaşlarımızın bilgisine sunarız.
TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ MERKEZ HEYETİ
Kurum duyurusu için tıklayınız.